Sommerferien med børnene nærmer sig. Hvor vi skal være tæt sammen på få kvadratmeter og hele tiden sammen. Det kan være ret intenst og opslidende.

Så er det – hånde på hjertet – nærmest uundgåeligt, at vi forældre ikke bliver trigget ind imellem. For der er ingen som vores børn der kan få os op i det røde felt.

Derfor får du nogle fif med på vejen, så du og dine kan få en skøn sommerferie sammen

Forslag:

  1. I stedet for at reagere, når du er godt gal i skallen, så prøv at lægge mærke til, hvordan din krop reagere liiiige inden. Bliver du fx varm i ansigtet. Spænder du i kroppen. Knuger hænderne, får en knude i maven etc?
  2. Tag en pause. Når du kan mærke, at nu er du på vej til at blive trigget, så tillad dig selv at holde pause, at tage nogle dybe vejrtrækninger helt ned i maven… og stop … i blot et øjeblik eller så lang tid du har brug for. På den måde skaber du en sund afstand mellem dig og situationen, så du får tid til at kunne genoprette forbindelse til dig selv og få kroppen til at slappe af.
  3. Giv dig selv tid til at lytte til din intuition, hvad er det rigtige at gøre i denne situation. Det kan være du gå væk og ikke involvere dig på nuværende tidspunkt, eller måske er der behov for at du sætter tydelige grænser. Måske du skal give dit barn det kram, han eller hun har brug for.
  4. Hvis du først er trigget, så er toget kørt. Så kan du i stedet, bruge nogle minutter på at reflektere over, hvorfor mon du blev trigget. Hvad du kan gøre næste gang lignende situation opstår. Med øvelse vil du opleve, at I får en meget bedre sommerferie sammen.

Start allerede nu

Vil du gerne lære mere, så start allerede nu med at løse konflikterne uden at skælde ud

Bliv klar inden sommerferien starter. Du kan også tage onlinekurset med på ferie.

Brug koden ”Sommer” så får du 40% i sommerferie rabat

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar